Mobilitatea electrică: de la Golf I CityStromer, la e-Golf

image
0

Mobilitatea electrică: de la Golf I CityStromer, la e-Golf

Iubim mașinile. Le iubim pe cele puternice și eficiente, dar mai ales pe cele prietenoase cu mediul. Însă în spatele a ceea ce vedem și iubim azi, se află o istorie prea puțin cunoscută, a cărei începuturi se conturau în 1976.

Pe atunci, Golf I devenea primul model Volkswagen cu sistem de propulsie electric. Deși performanțele privind viteza și autonomia au fost scăzute, acest lucru nu a reprezentat o piedică pentru Volkswagen, ci mai degrabă un motiv de a continua. Câteva decenii mai târziu, eforturile s-au materializat odată cu apariția modelului e-Golf, însoţitorul ideal în viața cotidiană.

image

Primul Golf electric este astăzi una dintre atracțiile AutoMuzeului din Wolfsburg. La prima vedere, pare a fi un Golf obișnuit, din prima generație: o mașină clasică cu muchii ascuțite și faruri rotunde, iubită și apreciată foarte mult și atunci, dar și acum. Însă adevăratul său farmec se ascunde sub capotă. Nu este un simplu Golf, ci unul electric, denumit Golf I CityStromer.

În 1976, în cadrul unui proiect de cercetare ce a implicat 20 de mașini pentru testare, modelul compact Volkswagen a fost echipat cu motor de 20 CP, cu baterii ce puteau fi alimentate direct la sursa de curent. Doar modelul expus la Wolfsburg a mai supraviețuit, de aceea valoarea lui este inestimabilă. Golf I CityStromer este dovada angajamentului pe care Volkswagen și l-a asumat în crearea unui sistem avansat de propulsie electrică pentru cel mai bine vândut model al său.

Deși acum ocupă un loc de cinste în cadrul unui muzeu, Golf I CityStromer a fost gândit și asamblat pentru a străbate drumuri. Primul e-Golf avea o autonomie de 50 de km și atingea viteza maximă de 80 km/h, iar alimentarea se făcea prin intermediul unor baterii cu plumb-acid, instalate sub podeaua portbagajului, care aveau nevoie de 12 ore pentru a fi încărcate complet. După convertirea modelului într-o mașină electrică, motorul de 75 de CP benzină a fost eliminat din compartimentul specific, însă cutia de viteze a fost păstrată, Golf I CityStromer devenind o mașină electrică cu o transmisie manuală, cu patru trepte de viteză.

Dovada faptului că CityStromer a cunoscut plăcerea de a fi condus, o aduc cei 20.473 km înregistrați în contorul din bordul mașinii, în cei 10 ani în care reprezentanții departamentului de cercetare l-au plimbat în lume. În ciuda bateriei de o capacitate mică (13,4 kWh), distanțele parcurse au marcat momente importante în dezvoltarea acestui model.

Încercările de a implementa sistemul de propulsie electric au continuat și după apariția celei de-a doua generații Volkswagen Golf. În 1989, o serie limitată Golf II CityStromer  a intrat pe linia de producție cu un motor electric de 25 CP. Modelul înregistra o viteză maximă de 100 km/h și era alimentat de baterii cu gel ce-i asigurau o automonie de 56 de km.

Astfel de proiecte frumoase se fac și acum. Pe 8 octombrie, la MIDOCAR Otopeni, în cadrul evenimentului Déjà-vw, printre invitați se va număra și un clasic Volkswagen Beetle, din 1971, transformat într-o mașină 100% electrică. Vino să faci cunoștință cu broscuța electrică și să afli povestea ei de la cei care au dezvoltat proiectul.

dsc_0051

Sursa foto & info.

Style Selecteazăor

Primary Color

Color 1

Body Color

Light Color

Button Background

Button Background Hover

Color Custom 1

Color Custom 2