Volkswagen AG invita cancelarul german intr-o calatorie in viitor
03.05.2010
• Grupul prezinta cancelarului Angela Merkel noul Golf blue-e-motion cu E-Drive
• Audi si Porsche prezinta guvernului federal lumea de maine a masinilor sport
• Germania initiaza „Platforma Nationala pentru Mobilitate Electrica” la Berlin
Astazi, la poarta Brandenburg din Berlin, cancelarul german Dr. Angela Merkel va fi martorul dezvaluirii unei game de top ce consta in viitoare vehicule electrice si hibride ale Grupului Volkswagen, cu ocazia unui eveniment ce marcheaza initierea „Platformei Nationale pentru Mobilitate Electrica” – un nou proiect dedicat promovarii mobilitatii pe baza energiei regenerabile. Cancelarul german va avea sansa de a examina modelul Golf blue-e-motion – aflat la prima prezentare publica – si deasemenea modelul Berlin Taxi, care este atat de compact pe cat este de inteligent proiectat. Audi si Porsche prezinta sefului guvernului doua concepte inovative de masini sport: Audi e-tron si Porsche 918 Spyder. Gama de masini electrice expuse va reflecta experienta vasta a Grupului in acest domeniu. In acelasi timp, aceste masini starnesc mari asteptari legate de viitor si de lumea de maine, care – lucru evidentiat de modelele Golf blue-e-motion, Berlin Taxi, e-tron si 918 Spyder – in mare masura, va fi pusa in miscare cu zero emisii de carbon, fara a diminua in acelasi timp pasiunea pentru condus.
Luati ca exemplu Volkswagen: prima masina electrica a Grupului, care urmeaza sa fie lansata in 2013, este modelul Up blue-e-motion (un nou specialist al orasului). In acelasi an vor urma modelele Golf blue-e-motion (85 kW, 140 km/h, autonomie de pana la 150 de kilometri) si Jetta blue-e-motion, similar din punct de vedere tehnic. In aceeasi perioada, Lavida blue-e-motion va fi lansat in China. Cu aceste patru modele – oferite pe scara globala – Volkswagen va construi o punte solida catre o era a mobilitatii electrice. Luati ca exemplu Audi: la finalul anului 2012, compania va lansa o serie limitata a ultra-performantului model sport Audi e-tron (150 kW, 5,9 secunde de la 0 la 100 km/h, autonomie de pana la 250 km). Oricine a vazut compactul Audi A1 e-tron la Salonul International de la Geneva stie ca acesta va fi doar inceputul. Luati ca exemplu Porsche: 918 Spyder (cu baterie lithiu-ion, motoare electrice si V8 benzina) a intrat deja in istoria automobilismului ca fiind cel mai sportiv model hibrid. Masina-concept de 320 km/h a terminat circuitul Nort Loop de la Nurburgring in 7 minute si 30 de secunde, cu cateva minute mai repede decat legendarul Porsche GT. Este un eveniment, avand in vedere consumul evaluat conform normelor la 3,0 l/100 km și 70 g CO2/km. Apropo, in regimul E-Drive, Porsche 918 Spyder ruleaza cu emisii zero.
Un obiectiv clar: Volkswagen AG vrea sa duca mobilitatea electrica dincolo de statutul actual al modelelor de nisa si sa devina liderul pietei pentru un nou tip de mobilitate pe baza energiei regenerabile, pana in anul 2018. Aceasta strategie coincide cu planul guvernului federal german de a avea pe sosele in jur de un milion de masini electrice pana in anul 2020. Prof. Dr. Martin Winterkorn, presedintele consiliului de administratie al Volkswagen AG a declarat: „Viitoarele masini electrice ne ofera oportunitati enorme de a remodela mobilitatea intr-un mod regenerabil. Cand vine vorba de mediul inconjurator trebuie sa ne asiguram ca energia folosita pentru alimentarea acestor masini electrice este produsa din surse regenerabile. Din moment ce producatorii auto nu au nicio influenta asupra tipurilor de centrale electrice construite, guvernul federal trebuie sa se asigure ca sunt folosite surse de energie cat mai ecologice. Doar atunci vom experimenta o adevarata trecere intr-o noua era.”
In paralel cu ofensiva vehiculelor electrice, Volkswagen AG grabeste introducerea noilor modele hibrid. Noul Touareg Hybrid si Porsche Cayenne Hybrid sunt deja pe piata; la sfarsitul lui 2010 va fi lansat Audi Q5 Hybrid, urmat de Audi A8 Hybrid; o versiune hibrid a modelului Jetta debuteaza in 2012 si apoi, in 2013, vor fi introduse noi modele, inclusiv Golf Hybrid si Passat Hybrid. La fel de metodic, Volkswagen va continua munca de dezvoltare in domeniul motorizarilor avansate si extrem de eficiente pe benzina, diesel sau GPL, pentru ca este un fapt indisputabil acela ca o gama larga de tehnologii de propulsare vor coexista in viitorul indepartat.
„Aceasta subliniaza si mai mult cat de important este ca guvernul federal german sa sprijine proactiv introducerea noilor tehnologii. Cu privire la mobilitatea electrica, o dispensa temporara a acestor masini de la plata taxelor nu este suficienta” declara Prof. Dr. Winterkorn. Seful de la Volkswagen continua: „Incepand cu anul 2013 – anul lansarii multor vehicule electrice – cumpararea masinilor capabile de emisii zero ar trebui promovata printr-un stimulent financiar, o prima pentru folosirea energiei regenerabile. Franta, de exemplu, a promis deja cumparatorilor asemenea stimulente financiare in valoare de cateva mii de euro. Trebuie sa transmitem un semnal asemanator si in Germania. Mai mult – si aceasta nu este mai putin important – guvernul federal german trebuie foarte rapid sa puna la dispozitie o retea larga de statii de reincarcare pe tot teritoriul tarii, astfel incat infrastructura sa fie disponibila pentru lansarea ofensivei masinilor electrice. Fiecare noua statie de reincarcare va intari incredera publicului in utilitatea de zi cu zi a vehiculelor electrice. Ambele componente mentionate – stimulentele financiare din partea statului si infrastructura – sunt cruciale si nu mai pot fi intarziate.”