AutoBild despre Volkswagen Golf VI second-hand
Golf VII este abia la inceput de cariera, iar Golf VI intra rapid in vederea amatorilor de second-hand.
AutoBild iti spune ce trebuie sa stii despre regele clasei compacte.
Coca-Cola si Volkswagen Golf au doua lucruri in comun: ambele au un succes uruias in ultimele decenii si totusi nimeni nu a putut inca sa descifreze reteta lor de success, sa o copieze si sa reuseasca pe piata un succes similar. Dar, spre deosebire de bautura racoritoare, Golf s-a schimbat la fiecare generatie, inca din 1974, atunci cand a aparut primul model. In luna octombrie 2008, Volkswagen a prezentat a sasea generatie a lui Golf.
Motorizarile TDI sunt foarte des intalnite, si, in general, au preturi bune la revanzare. Cine stie deja ce motor i se potriveste, trebuie doar sa isi faca griji pentru echipamentele de la bord. Sfatul AutoBild: echiparea Comfortline este suficient de bine dotata. Deja de la echipa rea de baza Trendline, Golf VI oferea standard aerul conditionat, geamuri electrice fata sau ESP. Comfortline aduce o serie de echipari precum scaune cu suport lombar sau jante de aliaj de 16 inchi. Versiunea de top, Highline, ofera jante de aliaj de 17 inchi, ornamente cromate, scaune sport si climatizare automata. In testul de anduranta de 100.000 km al AutoBild, Golf VI 1.4 TSI de 160 CP nu a avut decat o singura problema: rulmentul de presiune al kit-ului de ambreiaj. In rest, nimic consistent.
Masina testata
Aceasta este un Golf 1.4 TSI, in echiparea Comfortline. Primul proprietar a platit, in luna iunie a anului 2010, 24.440 E in Germania, la un dealer local Volkswagen. Ca optionale, acesta a ales geamuri electrice spate, climatronic in loc de sistem de aer conditionat manual si vopsea metalizata. In doi ani si jumatate, aceasta a parcurs 24.900 km. Masina inca nu si-a pierdut jumatate din valoare, ceea ceste un aspect exprem de pozitiv. Dealerul Volkswagen din Wichert, de langa Hamburg, vindea aceasta masina pentru 14.480 Euro in anul 2013.
Proba conducerii
Prima noastra impresie este ca acest Golf 1.4 TSI se conduce ca o masina noua. In utilizare nu prezinta niciun defect, totul merge perfect, fara niciun repros. Motorul de 1.4 litri turbo cu injective directa accelereaza Golful fara effort. Apreciem faptul ca acest motor distribuie puterea foarte elegant pe intreaga plaja de putere, intr-un mod foarte liniar, fara un gol turbo sesizabil. Intre 1.500-4.000 rpm, propulsorul ofera constant 200 Nm si chiar dupa turatie de ralanti, acesta se simte elastic in utilizare.
In sarcina maxima, acceleratiile sunt rapide, pana in zona de 5.000 rpm, unde motorul ramane usor fara suflu. Cutia de viteze manuala cu 6 trepte este precisa si are o etajare corecta. Singura problema identificata de noi a fost un burduf la planetara stanga, dar aceste este ieftin si se inlocuieste rapid.
Parerea noastra
Verdictul nostru este ca cine cumpara acest Golf este sigur de investitie, desi 14.480 E sunt o suma considerabila pentru o masina cu vechime de doi ani si jumtate (n.r. la data testului). Dar aici vorbim de un model bine echipat, cu un motor correct, asa ca este normal ca deprecierea sa fie mica.
(Sursa: AutoBild, Nr. 3 · 21 februarie 2013).
____________________________________________________________________________________
Golf VI de fabricatie 2009 si anterior este eligibil in cadrul serviciului Direct Express, dedicat autovehiculelor Volkswagen cu experienta.
Costurile de reparatie sunt adaptate la vechimea masinii, iar masinile care au iesit din perioada de garantie beneficiaza de piese de schimb economice originale Volkswagen si de experienta unui service de marca, la preturi avantajoase cu manopera inclusa si garantie.
Cere o oferta Direct Express pentru Volkswagen-ul tau: https://www.midocar.ro/directexpress/#contact