Femei remarcabile în industia auto
Ziua Internațională a Femeii, sărbătorită astăzi, pe 8 martie, reprezintă lupta pentru egalitate între sexe și dorința de echilibru în plan social și profesional. Totul a început în 1908, atunci când peste 15.000 de femei au mărșăluit la New York, cerând condiții de muncă mai bune, salarii mai mari și dreptul la vot. Protestul a avut impact, iar lupta femeilor împotriva discriminării a început să capete forță și dimensiune. În 1909, Partidul Socialist din America a stabilit ca Ziua Internațională a Femeii să fie sărbătorită pe data de 28 februarie. Un an mai târziu, cu prilejul Conferinţei Internaţionale a Femeilor Muncitoare, ce a avut loc în Copenhaga, s-a hotărât ca această sărbătoare să fie celebrată, la nivel mondial, în aceeași zi. Data de 8 martie a fost stabilită în 1913. Astăzi, această zi este sărbătorită în peste 60 de țări, inclusiv în România.
sursa: www.beyondretro.com
De-a lungul timpului, măiestria, priceperea și atenția la detalii pe care doamnele le-au demonstrat au făcut ca acestea să-și rezerve un loc important și binemeritat și în industria auto. În povestea mărcilor pe care le reprezentăm, Volkswagen și Audi, apar, deseori, numele unor femei determinate, care au avut ocazia să-și pună aprenta atât asupra modelelor, cât și asupra evenimentelor din Motorsport.
Astrid Göring și Susanne Gerken își desfășoară activitatea în departamentul Color&Trim, în cadrul Volkswagen, și sunt responsabile pentru alegerea culorilor potrivite, atunci când un model nou urmează să fie lansat. Nuanța Yellow Turmeric, disponibilă inițial doar pe modelul Volkswagen Golf, lansat în urmă cu 3 ani, este invenția lor și a fost inspirată chiar de culoarea condimentului turmeric. Atlantic Blue, Bottle Green, Habanero Orange, Crimson Red sau Tourmaline Blue sunt o parte dintre nuanțele cu care se pot mândri.
Astrid și Susanne se ocupă de întreaga piață internațională, cu excepția Braziliei, și declară că acest job este cu atât mai provocator, cu cât trebuie să acorde deosebită atenție, printre altele, și influențelor socio-culturale ale fiecărei regiuni în parte, dar și modului în care culorile pot fi adaptate personalității fiecărui individ.
sursa: inside.volkswagen.com
Gunhild Liljequist lucrează în departamentul Fabrics & Colors încă din 1964, iar numele său este strâns legat de câteva modele, cu totul speciale, pe care Volkswagen le-a oferit spre comercializare.
Viziunea sa artistică se regăsește în interiorul modelului Golf GTI: de la materialul Tartan și modelul tapițeriei, până la ideea de a folosi o minge de golf în locul clasicului ornament de la schimbătorul de viteze. De asemenea, Liljequist este responsabilă pentru proiectarea ediției limitate „Etienne Aigner” Golf Cabriolet Mk 1, lansat în 1987, model inspirat de faimosul producător de genți și accesorii din piele. Între anii ’60 și ’80, nuanțe vibrante, precum Midnight Blue, Mangrove Green sau Bordeaux Metallic, aveau să se regăsească în paletarul de culori Volkswagen, datorită acestui om deosebit de talentat.
sursa: www.carthrottle.com
ediția limitată Golf Cabriolet Mk 1 „Etienne Aigner”
Interior Golf GTI Mk 1
Deviza Oonei Scheepers este “Keep it simple – every line has a function!”. Aventura sa în grupul VAG a început în anii 2000, când a lucrat în departamentul Color & Trim al mărcii Porsche, apoi s-a mutat la Audi, iar în prezent deține funcție managerială în departamentul Design, în cadrul Volkswagen. A studiat design grafic, însă nu s-a gândit niciodată că va lucra în industria auto. Totul a început după ce, împreună cu familia, s-a mutat în Germania și a făcut câteva schițe auto pentru fiul său și prietenii acestuia. Astfel, dintr-o joacă, s-au deschis porțile unei cariere de succes. A fost implicată în designul multor modele auto, printre care și Audi R8, Audi TT, Volkswagen Golf, Porsche Carrera GT, Cayenne sau Cayman.
sursa: schaden.news.de
Michéle Mouton este una dintre cele mai cunoscute femei din lumea Motorsport. Susținută de tatăl său, și-a luat inima în dinți și s-a înscris la primul său raliu, Tour de Corse, în anul 1973, unde s-a clasat pe a opta poziție. Un an mai târziu, deja făcea parte din World Rally Championship, fapt ce a propulsat-o rapid în lumea profesioniștilor în domeniu. Cariera sa este strâns legată de brandul Audi, alături de care a început colaborarea în 1980, când i s-a propus să urce la volanul Audi Sport Quattro, devenind, astfel, prima femeie care a câștigat competiția WRC din Sanremo. În scurt timp, s-a transformat într-o “îmblânzitoare a monștrilor” ascunși sub capota Audi Quattro, fiind una dintre puținele persoane care reușeau să controleze perfect această mașină, în condiții de drum dificile și la viteze nebunești. În anul 1984, Michéle debutează împreună cu Audi Sport Quattro în faimoasa cursă Pikes Peak din Colorado, iar în 1985 stabilește un timp record, reușind astfel să scrie istorie.
sursa: Pintrest.com
Jutta Kleinschimdt, de origine germană, s-a născut pe 29 august 1962, în Cologne. Mărturisește că întotdeauna s-a simțit atrasă de vehiculele de teren, însă nu s-ar fi imaginat niciodată pilot de raliu, pentru că acele timpuri nu ar fi favorizat-o în acest context. S-a îndrăgostit de deșert pe o bicicletă BMW și continuă să-l iubească și în ziua de astăzi. De profesie inginer, își adjudecă titlul de prima femeie care a câștigat Raliul Dakar, în anul 2001. Un nou capitol i s-a deschis în carieră, în anul 2002, atunci când a intrat în lumea Volkswagen Motorsport. Împreună cu Rudolf-Helmut Strozyk și echipa pe care o coordona, dezvoltă o versiune de competiție a modelului Volkswagen Touareg, cu motorizare diesel, pentru Raliul Dakar și pentru FIA World Cup. Se urcă la volanul lui Volkswagen Touareg în 2004, iar un an mai târziu reușește să se claseze pe a treia poziție în Raliul Dakar.
sursa:jutta-kleinschmidt.de
Există, în toate domeniile de activitate, femei ce au dovedit excelență. O parte dintre acestea s-au afirmat în medii ce păreau rezervate exclusiv bărbaților, fapt care a făcut ca ascensiunea lor să fie cu atât mai lăudabilă. Ele sunt rezultatul depășirii unui lung șir de prejudecăți și demonstrația incontestabilă că performanța este independentă de diferențele de gen.