Audi e-tron quattro concept
Piesa centrală a standului Audi din cadrul IAA 2015 poartă numele de Audi e-tron quattro concept. Studiul de design este complet funcțional și prefigurează viitorul Audi Q6 e-tron, model care va fi lansat peste trei ani.
“Audi va prezenta un SUV de lux 100% electric la începutul anului 2018. Audi e-tron quattro concept oferă o prevedere concretă a acestuia”, a declarat Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, membru al consiliului de administrație Audi pentru dezvoltare tehnică. „Acesta combină plăcerea condusului cu o autonomie considerabilă, un design expresiv și confort excelent”. Conceptul prezentat de Audi la Frankfurt este animat de trei motoare electrice.
Un motor electric acționează puntea față, în timp ce celelalte două acționează puntea spate. Prin intermediul acestui sistem de propulsie, Audi e-tron quattro concept beneficiază de tracțiune integrală permanentă.
În regim obișnuit de rulare, conceptul se laudă cu 435 CP. Pentru scurte perioade de timp, sistemul poate oferi 503 CP (370 kW) și 800 Nm. Conceptul poate atinge 100 km/h în 4.6 secunde, iar viteza maximă este limitată la 210 km/h.
Sistemul active Torque Control Manager distribuie puterea produsă de motoarele electrice între roțile punții spate în funcție de condițiile meteo, suprafața asfaltică și stilul de condus, pentru a maximiza plăcerea condusului sportiv.
Bateria de 95 kWh îi permite lui Audi e-tron quattro concept să parcurgă mai mult de 500 de kilometri. Sistemul de alimentare al acumulatorului este compatibil cu sursele AC (curent alternativ) și DC (curent continuu). În afară de clasica încărcare de la priză, studiul de design Audi poate fi încărcat și wireless, prin inducție electromagnetică.
Mai mult, panoul fotovoltaic integrat în plafon reîncarcă mașina în zilele însorite. Suspensia conceptului Audi e-tron quattro este adaptivă pneumatică. Amortizoarele reglabile electric micșorează garda la sol a conceptului la viteze de croazieră pentru a reduce rezistența la înaintare.
De asemenea, Audi e-tron quattro concept beneficiază de o punte spate directoare. În funcție de situație, roțile spate virează în direcția opusă a celor din față sau în aceeași direcție. Această tehnologie ajută conceptul să fie stabil la viteze mari și mai manevrabil la viteze mici decât o mașină asemănătoare fără sistem de direcție pe roțile spate.
Studiul de design măsoară 4,88 metri lungime, 1,93 metri lățime și doar 1,54 metri înălțime. Silueta de coupe, linia joasă a plafonului și aerodinamica activă înzestrează conceptului Audi cu un coeficient aerodinamic de 0.25 Cx.
În privința tehnologiei de iluminare, Audi e-tron quattro concept beneficiază de blocuri optice cu diode LED și un element OLED. În prezent, Audi dezvoltă tehnologia Matrix OLED pentru modele de serie ce vor fi lansate în viitorul apropiat. La interior, portbagajul studiului de design Audi e-tron quattro are o capacitate de 615 litri.
În ciuda spațiului oferit, piesa de rezistență a interiorului este reprezentată de noul Audi virtual cockpit curved OLED. Această tehnologie este o dezvoltare a sistemului Audi virtual cockpit din echiparea modelelor TT, A4 și Q7.
Sub maneta schimbătorului de viteze se regăsesc două display-uri OLED, care afișează funcțiile sistemului de propulsie, sistemului de climatizare și diverse profile de informare. Conceptul Audi e-tron quattro este echipat și cu un modul 4G/LTE care permite pasagerilor să se conecteze la Internet prin intermediul unui simplu hotspot Wi-Fi.
[yframe url=’https://www.youtube.com/watch?v=mHOjjxPfKF4′]