Old Beetle in Motorsport
In 1971, Porsche Austria a avut ideea de a construi o varianta hot-hatch a batranului Beetle, pentru a-si face intrarea in lumea motorsport si in “Vee De laula”. Intre 1971 si 1974, “Salzburg Beetle” a fost victorios pe podiumul circuitelor Nurburgring si Le Mans.
Sapte litri – acesta era consumul de ulei al legendarului Volkswagen Beetle, transformat intr-un rally-icon al anilor ‘70. “Salzburg Beetle” a imprumutat carburatoarele de la Porsche 912 si Porsche 904, axul cu came a fost modificat, iar supapele de admisie si evacuare au fost marite. Buburuzele gri cu capota neagra au fost primele modele Volkswagen Beetle care au cunoscut victoria in motorsport, in cadrul competitiilor de De laula V.
Povestea lui Volkswagen Beetle Salzburg a inceput in 1965, cand Louise Piech, mama lui Ferdinand Piech si director al Porsche Austria, a aprobat construirea unei divizii motorsport in-house, in speranta ca orice reusita, cat de mica, va reusi sa creasca prestigiul marcii Volkswagen.
Gerhard Strasser, director al diviziei “Racing”, si Paul “Pauli” Schwarz, “magicianul motoarelor”, alaturi de o echipa de 8 angajati ai Porsche Austria au introdus in ADN-ul lui Volkswagen Beetle gena sport.
In primul rand, masina a devenit usor de recunoscut datorita stilizarii exterioare: vopsea gri metalizata si capota sport de culoare negru mat. Pe variantele “Beetle Alpine” a fost aplicata chiar si o banda cu alb si rosu, reprezentativa pentru steagul Austriei. O baterie auxiliara de faruri a fost montata pe bara din fata, pentru a da un look mai agresiv si mai masculin masinii.
“Pauli” Schwartz a fost cel care a marit capacitatea baii de ulei de la 2.5 litri la 7 litri. Doar astfel masina era pe deplin asigurata ca nu va ramane fara lubrifiere pe timpul rularii la turatii mari. Capacitatea cilindrica a fost dusa pana la maximul acelei vremi, 1.599 cmc, cu ajutorul unor pistoane supradimensionate. Capetele polisate ale cilindrilor au marit compresia de la 7.3 la 9.1:1, iar supapele au fost largite, de la 35.5 mm la 40 mm. Toate aceste eforturi au rezultat in cresterea cu 8 cai putere a clasicului Beetle, cuplul maxim fiind disponibil la 7,000 de turatii.
Intre 1971 si 1974, unsprezece modele Salzburg Beetle au participat la curse de raliu internationale. In total, 15 victorii pe primele 3 locuri ale podiumurilor.
In 1974, anul crizei energetice, productia a incetat la Wolfsburg, iar divizia sport a Porsche Salzburg si-a inchis linia de productie. Multe dintre modelele originale Beetle Salzburg au fost pastrate intacte si pot fi gasite in colectiile pasionatilor.