Cel mai mic SUV Volkswagen
24.10.2012
In urma cu cateva zile, Volkswagen a prezentat la Salonul International din São Paulo, Brazilia, conceptul unui nou SUV care se va alatura familiei Tiguan si Touareg. Cu un nume derivat din cel al predecesorilor sai, Volkswagen Taigun va deveni viitorul SUV de clasa B al marcii, a carui productie de serie va debuta in 2014.
Desi a fost lansat in America de Sud, Volkswagen Taigun va fi un SUV global, dupa cum declara reprezentatii Volkswagen.
Conceptul este construit pe platforma NSF, aceeasi pe care constructorul german a dezvoltat citadina Volkswagen up!. De altfel, SUV-ul ultra-compact Taigun va fi un virtuoz al strazilor din oras, tocmai datorita dimensiunilor reduse si a motorizarilor.
Proportiile masinii si tinuta de drum sunt foarte interesante, cu dimensiunile exterioare de 3.859 mm lungime, 1.728 mm latime si 1.570 mm inaltime si un ampatament de 2.470 mm. Prototipul are o masa proprie de numai 985 de kilograme, iar volumul portbagajului este de 280 de litri si ajunge la 987 de litri cu bancheta rabatata. Varianta prezentata la Sao Paulo este echipata cu un set de jante pe 17-inch, cu dimensiunea balonului de 205/50 R17.
Motorizarea 1.0 TSI de 110 CP cu injectie directa si compresor mecanic permite cuplul maxim de 175 Nm inca de la 1.500 rpm. Consumul anuntat pe conceptul Taigun este de 4.5 l/100 km, iar accelerarea de 0 la 100 km/h are loc in 9.2 secunde. Ulrich Hackenberg, membru al board-ului tehnic Volkswagen, declara: „Cuplul generos de pe noul motor in trei cilindri il transforma in unitatea perfecta pentru un astfel de SUV compact. Este un companion pentru mediul urban si pe cat este de eficient, pe atat este de dinamic”.
Interiorul este optimizat pentru ca elementele functionale sa fie intuitive si la indemana, iar spatiile de depozitare sunt bine compartimentate. Gama de culori disponibila pentru tapiserie si materialele folosite isi pun amprenta pe micul SUV, conturandu-l pentru aventura si dinamism. Veritabil tinereasca, masina este dotata cu interfata pentru conectarea smartphone-urile si a tabletelelor la sistemul de infotainment. In plus, Volkswagen implementeaza in premiera un sistem electronic de reglare al difuzoarelor de aer: temperatura si directionarea aerului vor fi controlate si afisate electronic.
Pretul de pornire al crossover-ului nu a fost inca anuntat, insa se va clasa sub cel al modelului Volkswagen Tiguan.