Urlich Hackenberg despre Das e-Auto
In cadrul celei de-a 65-a editii a Salonului Auto de la Frankfurt (12-22 Septembrie 2013), Volkswagen va prezenta in premiera variantele de serie ale modelelor electrice Volkswagen e-up! si Volkswagen e-Golf. Standul de prezentare de 8.893 mp este amenajat tematic si ilustreaza impactul e-mobilitatii adusa de Volkswagen in viata cotidiana. Intreaga expozitie poarta numele Eletrcifying.
Dr. Urlich Hackenberg povesteste in interviul acordat revistei CarMagazine UK despre noua directie pe care marca o abordeaza: Das e-Auto.
CarMagazine: Sa incepem cu Volkswagen e-up!. Cum este construita aceasta masina si cum difera ansamblul sau fata de al masinii originale?
Urich Hackenberg: In locul unui motor in trei cilindri, am propulsat modelul e-up! cu ajutorul unui singur motor electric, care dezvolta pana la 82 CP (cu 7 CP mai mult decat motorizarea de top a clasicului up!). Motorul este conectat la o baterie de 18.7 kWh, pozitionata sub podeaua masinii, pentru a pastra central de greutate al masinii cat mai aproape de sol.
CM: Daca e-up! are mai multi cai putere decat varianta clasica, asta inseamna ca masina este mai puternica?
U.H.: Bateria lui e-up! cantareste 256 kg, ducand greutatea totala a masinii catre 1185 kg. Cifrele in ceea ce priveste performantele sunt asemanatoare. Electricul up! are nevoie de 12.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Masina a fost conceputa pentru uz urban si pe distante mici, iar agilitatea este o calitate pe care o ofera in ambele variante.
CM: Soferii ocolesc masinile electrice din pricina costurilor mari la achizitie, a descarcarii bateriilor intr-un timp scurt si a necesitatii unui timp indelungat de incarcare si a unui spatiu amenajat pentru aceasta operatiune. Cum sta Volkswagen e-up! la acest capitol?
U.H.: Intr-adevar, Volkswagen e-up! este construit pentru parcurgerea de distante scurte, insa autonomia de 150 km este mai mult decat suficienta chiar si pentru unii navetisti. Cu o singura incarcare, Volkswagen e-up! parcurge cu 50 de kilometric mai mult decat un Renault Twizzy, de exemplu. Preconceptia conform careia masina are nevoie de cateva ore pentru a se incarca este… o preconceptie. Volkswagen e-up! isi incarca 80% din baterie in doar 30 de minute. Cat timp poti sa bei o cafea sau faci cumparaturile pentru casa, de exemplu.
CM: Iar in ceea ce priveste preturile?
U.H.: Preturile vor fi anuntate dupa lansarea modelului la Frankfurt, insa ele variaza in intervalul 9.500 E – 14.000 E (in Germania), in functie de dotari. Bateria este inclusa in pretul masinii. Renault practica un pret mai mare per masina, dar si o taxa de inchiriere a bateriei, de 80 Euro/luna.
CM: Anul 2013 este anul Volkswagen Golf. A saptea generatie marcheaza migrarea modelului Golf catre viitor. Cum va fi Das e-Auto?
U.H.: Noul Volkswagen e-Golf este propulsat de un motor electric de 115 CP, care produce un maxim de 270 Nm inca de la pornire. Performantele versiunii de serie sunt 10.4 secunde pentru sprintul 0-100 km si o viteza maxima, limitata electronic, de 140 km/h. Atat e-up! cat si e-Golf au zero emisii CO2, caroserie in 5 usi, iar seria de dotari standard cuprinde aer conditionat, sistem de navigatie, incalzire in parbriz si faruri LED pentru luminile de zi.
Noii membri ai familiei consuma 11.7 kWh/100 km (e-up!), respectiv 12.7 kWh/100 km (e-Golf), la un tarif al energiei electrice de 0.35 E per kWh (Germania).
Sursa: Carmagazine.uk