Interviu cu Walter de Silva, directorul de design Volkswagen
Intr-un interviu acordat site-ului vwvortex.com, Walter de Silva, directorul de design al Volkswagen povesteste despre evolutia design-ului Volkswagen Golf – consecventa, dar inovatoare.
vwvortex: In discursul tinut cu ocazia lansarii Noului Volkswagen Golf, ati mentionat ca Golf I si Golf IV au reprezentat jaloane importante in mentinerea liniaritatii modelului. Ne puteti spune care a fost cursul lucrurilor pana in prezent, pana la Noul Volkswagen Golf?
Walter de Silva: Volkswagen Golf si Porsche 911 sunt singurele masini care si-au pastrat filosofia de design, la zeci de ani de la lansare. Modelul 911 sarbatoreste 50 de ani de evolutie tehnologica si consecventa in design, iar Golful 40 de ani. Din punctul meu de vedere, Golf I si Golf IV au fost generatiile cele mai marcante. Primul, realizat de Giorgetto Giugiaro, iar cel de-al patrulea de Harmut Warkuss. Designul Noului Volkswagen Golf imi apartine in totalitate.
vwvortex: Ce elemente ale modelelor Golf I si Golf IV au servit drept inspiratie in crearea noii generatii?
Walter de Silva: Primul Golf a fost logic, rational, pentru ca arhitectura sa a fost definita in anul 1974. Giugiaro i-a dat o identitate formatoare foarte clara prin colturile distantate dintre fata si laterale. Warkuss a realizat apoi sinteza celor 3 generatii care au urmat, in Golf IV. El a introdus montantii C si calibrul echilibrat al geamurilor. Daca pui laolalta aceste caracteristici, rezulta intocmai aliura Noului Volkswagen Golf, pe care il consider, de asemenea, un model deosebit intre cele 7 generatii. Istoria Volkswagen Golf a ghidat spre reinventarea unui icon.
vwvortex: Ce modificari aduce platforma MQB?
Walter de Silva: Platforma prezinta foarte mare interes, deoarece, pe viitor, putem sa cream mai multe derivate ale Golf-ului decat cele deja lansate anul acesta. MQB reprezinta o reala oportunitate, pentru ca toate componentele modulare, deci pot fi transferate. MQB nu ofera doar libertate in creatia si constructia modelelor, ci si un control foarte bun al costurilor. Inainte de dezvoltarea proiectului modular, am desfasurat in paralel analiza mai multor platforme, nu doar pentru Volkswagen, ci si pentru celelalte marci din portofoliu. Cu MQB, nu trebuie sa ne mai limitam la proportii, iar greutatea automobilelor a scazut. De exemplu, pe Noul Volkswagen Golf GTI, acest lucru este simtit imediat.
vwvortex: Daca tot vorbim despre modele cu istorie, ce se preconizeaza despre urmatoarea generatie Scirocco? Sunt multi care o asteapta.
Walter de Silva: Este adevarat ca lucram la cea de-a treia generatie Volkswagen Scirocco, dar inca nu am batut nimic in cuie. Scirocco reprezinta un sport coupe, caruia am vrea sa ii imbunatatim sportivitatea. Marcile din portofoliu se aliniaza in aceasta drectie. Audi si SEAT au facut-o deja.
Scirocco reprezinta evolutie, a avut dintotdeauna un aer de noutate si avangardism si a renascut sub alt design. Daca vom lansa o noua generatie Scirocco, aceasta va fi total diferita de cea de acum. Insa deocamdata este prea devreme pentru a face alte afirmatii.
Sursa: vwvortex.com