Modelul concept Golf blue-e-motion
Conceptul Golf blue-e-motion, prezentat cancelarului german Angela Merkel, are un motor electric silentios integrat in compartimentul frontal, cu o putere de 85kW (115 CP). Ca toate motoarele electrice, si acela folosit la modelul Golf este capabil de un cuplu maxim foarte ridicat (270 Newton-metri) chiar si la pornirea de pe loc. Rezultatul: o experienta a condusului mai placuta, cu emisii zero. Energia motorului este inmagazinata intr-o baterie litiu-ion, cu o capacitate de 26,5 kilowati-ora.
Golf blue-e-motion este capabil de o autonomie de pana la 150 de km, care depinde de factori ca folosirea aerului conditionat sau a incalzirii. Se descurca lejer pe distantele parcurse in general de majoritatea prestatorilor de servicii si deasemenea, pe distante scurte, ofera solutii eficiente si pentru utilizatorii privati.
Mai evident decat in cazul motoarelor pe benzina sau diesel din ziua de azi, autonomia maxima a unei masini electrice este redusa drastic atunci cand motorul acesteia este folosit des la putere maxima. Totusi, modelul Golf blue-emotion – cu viteza maxima de 140 de km/h – ofera ample rezerve de putere a motorului, astfel incat este folosita mai putina energie la condus si poate intra chiar in modul „sailing”. Modul „sailing” se activeaza de fiecare data cand soferul ridica piciorul de pe pedala de acceleratie. La fel ca si in cazul modelului Touareg Hybrid, produs in prezent, motorul este decuplat, astfel incat masina continua sa inainteze cu cat mai putina frecare posibil. Golf blue-emotion recupereaza chiar energie kinetica.
Anul viitor, Volkswagen va testa, in toate conditiile posibile, sistemul de propulsie si modulele de stocare a energiei ale modelului Golf blue-e-motion, cu o flota de 500 de masini. Numaratoarea inversa pentru lansarea productiei viitorului Golf blue-e-motion a inceput deja. Viitorul este aproape aici, mai ales in Germania, pentru ca acesta este locul unde un milion de masini electrice vor fi pe sosele pana in anul 2020 – acest tel fiind asumat de guvernul federal german in august 2009 si este stabilit in „Planul National de Dezvoltare a Mobilitatii Electrice”. Mai este mult de parcurs pana in 2020, mai ales tinand cont de faptul ca pretul bateriilor trebuie redus drastic. Totusi, o alta certitudine este ca multe dintre cele un milion de masini electrice din 2020 vor purta sigla Volkswagen.
Prof. Dr. Martin Winterkorn, presedintele consiliului de administratie al Volkswagen AG: „Viitoarele masini electrice ne ofera oportunitati enorme de a remodela mobilitatea intr-un mod regenerabil. Cand vine vorba de mediul inconjurator trebuie sa ne asiguram ca energia folosita pentru alimentarea acestor masini electrice este produsa din surse regenerabile. Din moment ce producatorii auto nu au nicio influenta asupra tipurilor de centrale electrice construite, guvernul federal trebuie sa se asigure ca sunt folosite surse de energie cat mai ecologice. Doar atunci vom trai o adevarata trecere intr-o noua era.”