Caddy, Amarok si Transporter la Salonul Auto International de la Hanovra
28.09.2010
Numai in ultimele douasprezece luni, Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat trei noi modele, noul T5, Amarok si, cel mai recent, noul Caddy. Aceste game de modele ofera un consum redus, siguranta sporita si mai mult confort”, explică Dr. Schreiber. Intreaga gama Volkswagen indeplineste acum standardele Euro V.
Programul din acest an al Volkswagen Autovehicule Comerciale la salonul auto international pune accentul pe consumul de carburant, performante ridicate si siguranta. Tehnologiile BlueMotion sunt deja oferite pentru toate modelele, iar sistemul ESP face parte din echiparea standard, subliniaza Dr. Schreiber.
Noul Caddy:
O noua generatie, cu motoare si mai economice, cu design nou, precum si cu un standard mai ridicat de siguranta si functionalitate sporita
- Noile motoare TDI si TSI Euro 5 reduc mult consumul, emisiile si costurile de utilizare
- Partea frontala redesenata conform noului ADN al design-ului Volkswagen
- Interior reconfigurat cu functionalitate si calitate optimizate
- Noua generatie a sistemului ESP – in dotare standard pentru toate modelele
Volkswagen Autovehicule Comerciale introduce pe piata o noua generatie a bestseller-ului Caddy. Van-ul compact, cu conceptul sau practic, cu usi laterale culisante, a fost perfectionat din toate punctele de vedere. Sase noi motoare TDI si TSI reduc consumul de combustibil cu pana la 21%, liniile de echipare sunt reconfigurate, noul design frontal prezinta linii precise, in stilul generatiei actuale T5 (Transporter, Multivan). Interiorul este de o calitate sporita, iar acum exista si posibilitatea de a detasa randul al doilea de scaune. Cheltuielile de intretinere sunt reduse si mai mult. Toate acestea fac ca noul Caddy sa fie unul dintre cele mai inovatoare autovehicule din categoriile transport de oras si van-uri compacte. La nivel mondial, cea de-a treia generatie Caddy a fost vanduta, in doar 6 ani (din 2004 si pana in 2009), in circa 800.000 de unitati. Noul Caddy este conceput pentru a continua in mod dinamic aceasta poveste de succes.
Noul Caddy este prima masina din categoriile pentru transport de oras si van compact care are ESP in dotarea standard a tuturor versiunilor. Volkswagen Autovehicule Comerciale urmareste astfel cu consecventa strategia de inalta siguranta, menita sa protejeze, in cel mai bun mod posibil, soferul si pasagerii. Caddy este de asemenea singura masina din clasa sa care beneficiaza, ca dotare optionala, de eficienta transmisiei automate DSG cu dublu ambreiaj si cu 6 si 7 trepte de viteza, precum si de asistentul la plecarea din rampa. Bineinteles ca si noua generatie a bestseller-ului va fi disponibila cu ampatament marit (Maxi) si – singura masina din segment – cu tractiune integrala (4MOTION). Tractiunea 4MOTION este disponibila atat pentru Caddy cat si pentru Caddy Maxi.
Pentru prima data, la ambele modele, poate fi detasat complet randul al doilea de scaune. Astfel pentru Caddy, cu 5 locuri, rezulta, incarcandu-l pana la nivelul plafonului, un volum de incarcare de pana la 3.030 litri; pentru Caddy Maxi volumul este de 3.880 litri. De interes pentru furnizorii de servicii: dotand Caddy Maxi cu pachetul Flexseat-Plus, lungimea disponibila pentru incarcare (pe partea insotitorului) se mareste usor peste 3 metri; in paralel volumul de incarcare creste pana la 4,7 m³ – valoare record in clasa aceasta. In noua versiune, Caddy poate fi dotat optional si cu un al treilea rand de scaune, dispunand astfel de pana la sapte locuri.
Sase noi motoare de ultima generatie: propulsoarele Caddy pe benzina si diesel (toate indeplinesc normele de poluare Euro 5) ofera eficienta maxima. Toate cele sase motorizari complet noi dispun de supraalimentare cu turbina si de injectie directa.
Turbodiesel: motoarele diesel supraalimentate cu 4 supape (TDI) ofera 55 kW / 75 CP, 75 kW / 102 CP, 81 kW / 110 CP si 103 kW / 140 CP. Toate propulsoarele TDI opereaza acum cu injectia directa Common-Rail, aceasta fiind deosebit de silentioasa si de eficienta. Toate variantele TDI dispun in dotarea standard de filtru de particule diesel. Optional versiunea 102 CP TDI / 75 kW poate fi comandata cu transmisia DSG cu 7 trepte de viteza. Pentru mai puternicul 140 CP TDI / 103 kW este de asemenea disponibila o versiune DSG cu 6 trepte, special adaptata. Motorul 110 CP TDI / 81 kW poate fi comandat exclusiv in varianta 4MOTION.
Motoare pe benzina: in gama propulsoarelor pe benzina au fost incluse doua noi motoare TSI. Ambele motoare ce dispun de tehnologie de ultima generatie dispun, printre altele, de supraalimentare cu turbina si de injectie directa. Din cilindreea de 1,2 litri, aceste motoare extrem de eficiente in 4 cilindri dezvolta 63 kW / 86 CP si 77 kW / 105 CP. Eficienta motoarelor este dovedita, de exemplu, de versiunea de 77 kW / 105 CP cu un consum mixt de doar 6,6 litri la 100 kilometri. In concluzie: consumul a putut fi redus astfel cu 1,6 litri, in raport cu modelul anterior, adica cu cele 21 % mentionate mai sus.
Liniile de echipare au fost repozitionate conform cererii pietei. Variantele pentru uz comercial sunt in continuare Furgon si Kombi, care reprezinta volumul cel mai mare de vanzari. Suplimentar acestora au fost create alte doua linii de echipare, Trendline si Comfortline, care dispun de o dotare de serie foarte bogata (selectie: faruri ceata, radio CD, pachete electrice, capitonaje si elemente de design)
Noutati: Pentru toate variantele, luminile de zi sunt o dotare standard. In plus, intra ca optionale in gama, elemente de echipare precum luminile adaptive in viraje (integrate in proiectoarele de ceata), bare longitudinale pe plafon pentru sisteme de portbagaj (standard pentru Comfortline) si nou conceputul sistem de radio-navigatie RNS 315.
Cu toate ca noul Caddy are o dotare de serie mai bogata (de ex. ESP si inchidere centralizata), preturile recomandate de vanzare se situeaza usor sub nivelul preturilor modelelor precedente. Ele incep pentru motorizarea TSI 1,2 l 63 kW de la 11.516 Euro (Furgon), respectiv de la 12.221 Euro (Kombi) exclusiv T.V.A.
In plus, cumparatorii beneficiaza de avantajul taxei de inmatriculare zero, datorita motorizarilor Euro V.
Pickup, acum si cu cabina simpla:
Amarok cu cabina simpla, dezvaluit in premiera la salonul auto international de la Hanovra
- Amarok cu cabina simpla si suprafata de incarcare mai lunga
- Cabina simpla cu interior mai confortabil si spatiu generos pentru pasageri
Dupa lansarea internationala a Amarok-ului cu cabina dubla, Volkswagen Autovehicule Comerciale dezvaluie acum, la cel de-al 63-lea salon auto international de la Hanovra (23 – 30 septembrie), cea de-a doua varianta: un Amarok cu o cabina mai scurta si suprafata de incarcare mai lunga.
Comparat cu Amarok cabina dubla cu patru usi, Amarok cu cabina simpla, la aceeasi lungime, ofera o suprafata de incarcare cu o lungime de 2.205 milimetri, fiind astfel cu 650 de milimetri mai lunga. Doi europaleti pot fi incarcati transversal, unul după celalalt, ramanand in continuare un spatiu suplimentar de incarcare de 60 de centimetri. Cu o latime de incarcare neschimbata de 1,22 metri intre pasajele rotilor, suprafata de incarcare ajunge la 3,57 mp. Sase inele de ancorare, cuprinse in echiparea standard, permit transportul in siguranta chiar si pentru obiecte voluminoase.
Pickup-urile cu cabina simpla sunt vazute drept vehiculele clasice pentru domenii dificile, precum constructii, agricultura sau furnizari de servicii – cum ar fi de exemplu paza si protectie, interventii. Ceea ce conteaza mai presus de toate in aceste domenii este suprafata spatiului de incarcare, insa inginerii de la Volkswagen Autovehicule Comerciale au pus in acelasi timp accent si pe crearea unui spatiu adecvat pentru ocupantii vehiculului. Cabina simpla este astfel mai lunga decat cea a modelelor competitorilor, permitand cu usurinta depozitarea obiectelor in spatele celor doua scaune.
Amarok cu cabina simpla este propulsat de motorul de 2,0 litri TDI (ce livrează 120 kW / 163 CP) sau de catre varianta TDI cu 90 kW / 122 CP, ce este acum prezentata pentru prima data. Clientii pot alege tractiunea spate sau tractiunea integrala nepermanenta cu reductor. Un diferential blocabil pe puntea spate este disponibil optional pentru ambele variante. Suspensia pentru drumuri grele „Heavy Duty” permite vehiculului sa transporte o sarcina maxima de 1,26 tone. Siguranta ramane la acelasi nivel inalt. Acesta include ESP ca in echiparea standard, airbag-uri fontale pentru sofer si pasager si airbag-uri laterale.
Amarok cu cabina simpla va fi lansat la nivel international in prima jumatate a anului 2011.
La IAA, Volkswagen Autovehicule Comerciale prezinta cel mai economic Transporter
- Volkswagen Transporter cu tehnologie BlueMotion consuma doar 6,8 l la 100 kilometri
- Datorita celor 179g CO2 la kilometru, liderul de piata este si cel mai putin poluant Transporter din clasa sa
- Tehnologia BlueMotion este implementata incepand cu primavara anului 2011 in gama modelelor T
Marca Volkswagen Autovehicule Comerciale isi dovedeste puterea de inovatie la cel de-al 63-lea salon IAA pentru utilitare din Hanovra (intre 23.09.10 si 30.09.10). Alaturi de highlight-uri precum noul Caddy si Amarok, constructorul de la Hanovra prezinta o varianta deosebit de economica a modelului Transporter: Transporter TDI cu tehnologie BlueMotion si cu potential ridicat de economisire.
Comparativ cu un model actual de serie cu aceleasi dotari, Transporter BlueMotion Technology consuma cu 0,5 litri mai putin diesel, ajungand 6,8 litri la 100 kilometri. Emisiile de CO2 sunt de 179 grame, fata de 193 grame per kilometru.
Aceste rezultate devin posibile multumita motoarelor in patru cilindri cu tehnologie Common Rail, care sunt foarte eficiente si dispun de un cuplu motor deosebit de puternic. Motoarele acestea au fost imbinate cu un sistem Start-Stop, cu functia de recuperare a energiei de franare, cu anvelope cu rezistenta foarte redusa la rulare si cu masuri speciale de ameliorare a caracteristicilor aerodinamice.
Dr. Wolfgang Schreiber, purtatorul de cuvant al consiliului de conducere al marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale si coordonatorul pentru dezvoltare tehnica declara in acest sens: “Prin motorul diesel de 2,0 litri cu tehnologie Common Rail, dispunem in gama noastra de un propulsor modern cu potential mare de economisire. Masurile speciale fac posibile reduceri pana la valori record in clasa respectiva. In plus, aceasta tehnologie va fi combinata pe termen mediu si cu transmisia noastra automata cu dublu ambreiaj.”
Sistemul Start-Stop in detaliu
Deosebit de interesanta este o incursiune in modul de functionare a sistemului Start-Stop cu operare intuitiva: soferul se apropie cu Transporter BlueMotion de un semafor cu lumina rosie, franeaza pana cand masina se opreste de tot, scoate cutia din viteza si ridica piciorul de pe pedala de ambreiaj. Astfel motorul este oprit imediat. Pe display-ul multifunctional apare acum indicatia “Start Stop”. Cand semaforul arata lumina galbena si soferul apasa pedala de ambreiaj, motorul porneste automat, iar indicatia “Start Stop” din bord dispare, soferul selecteaza treapta de viteza corespunzatoare si isi continua drumul. Nu este necesara nicio actiune suplimentara de operare fata de un modelul obisnuit Transporter. Sistemul Start-Stop contribuie in mod semnificativ la reducerea consumului.
Sistemul de recuperare in detaliu
Sistemul de recuperare a energiei de franare ajuta la exploatarea optima a energiei utilizate la mers. Atunci cand soferul ridica piciorul de pe pedala de acceleratie sau cand franeaza, tensiunea generatorului este sporita si utilizata la incarcarea masiva a acumulatorului masinii.
Multumita acestui mod de functionare a generatorului si deci a incarcarii optime permanente a acumulatorului, tensiunea generatorului poate fi redusa in timpul accelerarii sau a rularii cu viteza constanta dorita. Astfel este degrevat motorul si consumul se reduce. Pentru a implementa sistemul de recuperare, este necesar un software special de management al energiei si de modificarea software-ului unitatii de comanda a motorului.
Transporter cu tehnologie BlueMotion isi face debutul la salonul de autovehicule comerciale IAA 2010 de la Hanovra. Incepand cu primavara anuui 2011, cel mai economic Transporter al tuturor timpurilor va fi introdus in gama de modele Volkswagen Autovehicule Comerciale.