Lumini inteligente
20.08.2010
Condusul pe timp de noapte este pentru multi dintre noi o placere, asa cum sustineau si cei de la Volkswagen in campania de lansare a modelului Golf V- Night Drive.
Insa atunci cand iesim cu masina la un drum lung, in afara localitatii, intervine problema vizibilitatii reduse, daca ne bazam doar pe luminile normale de drum.
Pentru a favoriza condusul pe timp de noapte, aproape toate modelele Audi, dar si modelul Golf de la Volkswagen, au utilizat sistemul High Beam Assist. Tehnologia este deja destul de populara. Aceasta presupune inchiderea automata a fazei lungi.
Inginerii de la Volkswagen au dezvoltat tehnologia numita Dynamic Light Assist, prin care devine posibila reglarea dinamica a fazei lungi. Asemenea tehnologiei High Beam Assist, acest sistem permite soferului sa pastreze in permanenta aprinsa faza lunga, avand capacitatea de a detecta din timp eventuale obstacole. Acest mecanism combina farurile bi-xenon, luminile adaptive dinamic in curbe, luminile adaptive static in curbe, reglarea dinamica a distantei de iluminare, sistemul de spalare faruri si luminile de drum permanente LED.
Sistemul de asistare are la baza o camera care inregistreaza luminile autoturismelor, indiferent daca aceastea circula pe acelasi sens, sau din sens opus. Atunci cand exista riscul de a-i orbi pe ceilalti participanti la trafic, lumina este mascata inteligent, doar pe acea raza care ar putea deranja un alt sofer. De exemplu, daca pe sensul opus de mers circula o alta masina, cu Dynamic Light Assist, faza lunga ramane aprinsa, insa nu va actiona decat pana la limita benzii pe care se afla in miscare celalat autoturism.
Dynamic Light Assist este cea mai recenta inovatie pentru sisteme de iluminare cu difuzarea variabila a luminii. Beneficiind de inteligenta unui astfel de mecanism ne putem bucura de cea mai buna vizibilitate posibila in timpul noptii pe drumurile efectuate in afara localitatii, fara a ne pune in pericol pe noi, sau pe colegii nostri de trafic.
Tehnologia Dynamic Light Assist a fost implementata pana acum doar pe noul model Touareg, insa cu siguranta o vom regasi si pe viitoarele noi generatii ale modelelor Volkswagen.