Premiera mondiala: A sosit Noul Polo GTI!
24.02.2010
Polo GTI de 180 CP consumă 5,9 litri, fiind cu 25 de procente mai economic
Polo GTI debuteaza cu o viteza de 229 km/h, avand in standard DSG cu 7 trepte
Polo GTI se intoarce. O revenire cu o putere de 132 kW / 180 CP! Si acest GTI respecta promisiunea celor trei litere legendare: caracteristici superioare de manevrabilitate, reunite cu agilitatea fara compromisuri a motorizarii si cu siguranta de nivel maxim. Noul Polo GTI are o lista impresionanta de elemente high-tech. De exemplu motorul: propulsorul acestui Polo este un nou TSI de 1,4 litri cu injectia directa a benzinei, plus supraalimentare cu compresor si turbina. Downsizing ca la carte. Puterea este transmisa rotilor din fata prin DSG-ul cu 7 trepte. Iar XDS, blocarea electronica transversala a diferentialului, garanteaza implementarea integrala a puterii chiar si pe serpentinele stranse.
Avand aceste calitati, Polo GTI, disponibil atat in trei, cat si in cinci usi, este extrem de agil si extraordinar de eficient: sportivul de doar 1.194 kilograme accelereaza in doar 6,9 secunde la 100 km/h si atinge o viteza maxima de 229 km/h. In acelasi timp, este si GTI-ul cel mai economic si cu cele mai mici emisii din toate timpurile. Consumul mediu: doar 5,9 litri la 100 kilometri. Aceasta corespunde unor emisii CO2 de doar 139 g/km.
Prin comparatie: predecesorul sau direct, din punctul de vedere al puterii, dotat cu turbomotorul de 1,8 litri si 180 CP, consuma 7,9 litri (analog 188 g/km CO2). Astfel generatia noua este cu 25 de procente mai economica. Aceasta inseamna progres in adevaratul sens al cuvantului. In plus, acesta este primul Polo disponibil cu faruri bi-xenon, inclusiv lumina dinamica la virare, cu lumini LED de drum permanent si de pozitie, precum si cu trapa panoramica.
Propulsorul TSI: mai multa putere prin supraalimentare
Traditia privind variantele de top ale modelului Polo a inceput cu aproape un sfert de secol in urma si are la baza legendarul Polo Coupe G40 din 1986. Acesta a restabilit limitele dinamicii in segmentul sau, fiind primul vehicul din lume dotat cu compresor mecanic de tip G. Motorul acesta genera 83 kW / 113 CP si ii permitea modelului Polo G40 o viteza de aproape 200 km/h, fiind astazi o masina de colectie, pastrata in stare foarte buna. Contrastand cu acesta, predecesorul noului Polo GTI a mizat in anul 2006, pentru prima data, pe sistemul turbo. Modelul de baza avea o putere de 110 kW / 150 CP, iar legendarul Cup Edition atingea cei 180 CP.
Inapoi in viitor: la finele lunii mai vor fi livrate primele masini Polo GTI in Germania, urmand a fi livrate treptat apoi si in restul Europei si in Japonia. Combinatia dintre injectia directa, compresor si turbocharger, sub aceeasi capota, va face atunci furori in segmentul acesta. O privire asupra datelor: motorul Euro 5 de 180 CP cu patru ventile si in patru cilindrii isi atinge maximul puterii la 6.200 rpm. Impresionant pentru un motor de aceste dimensiuni, este si cuplul maxim de 250 newton-metri. Acesta este generat deja incepand cu 2.000 rpm si ramane la nivel constant pana la 4.500 rpm. Cifrele numite subliniaza faptul ca motorul 1,4 TSI, avand acest cuplu impresionant si fiind iubitor de rotatii maxime, nu are deloc greutati cu noul Polo GTI, ci imprima o agilitate extraordinara acestei masini rapide cu tractiune fata, in orice situatie si la orice turatie.
Cutia de viteze DSG: extrem de eficienta, extrem de sportiva
Aceasta dinamica este influentata pozitiv de transmisia DSG cu 7 viteze inclusa in standard. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj reuneste caracterul sportiv si pe cel economic al cutiei manuale, cu confortul cutiei automate. Ca alternativa la cuplarea exclusiv automata, cutia DSG poate fi cuplata si manual – fie cu ajutorul levierului schimbatorului in modul Tiptronic, fie cu padelele de la nivelul volanului, disponibile in standard.
Tren de rulare sport: coborat cu 15 milimetri si jante de 17 toli
Atletul de varf al familiei Polo da dovada de consecventa in privinta caracterului sportiv si a sigurantei. De aceasta raspunde, printre altele, si sasiul sport GTI, inclusiv ESP si sistem de blocare electronica a diferentialului XDS. Sasiul are la baza structura fundamentala de punte fata McPherson si punte spate semi-independenta, combinata cu o sincronizare deosebit de dinamica. Alaturi de suspensia mai rigida, acesta mai include si arcuri adaptate corespunzator, care coboara garda la sol, cu 15 milimetri fata de “versiunile normale”. Efectul: inclinarea caroseriei este mai redusa, iar centrul de greutate se afla mai jos. Ambele caracteristici influenteaza in mod pozitiv dinamica in curbe. Acesta este si scopul anvelopelor low-profile (215/40 R17 87V) cu jante de aliaj usor, model “Denver” cu design-ul cu cinci cercuri, specific modelelor GTI si care este similar cu cel al jantelor modelului Golf GTI.
Perfect reglat: ESP plus XDS determina directia
Si in privinta sigurantei, Polo GTI dispune de echipare de serie complexa, de exemplu sub forma sistemului de franare generos dimensionat si a sistemului de mentinere a stabilitatii ESP. In plus sunt conectate la acesta si numeroase alte module, precum sistemul antiblocare a rotilor (ABS), asistentul de urcare panta, sistemul de reglare a fortei de tractiune (ASR), sistemul de reglaj al momentului motor (MSR) si sistemul de blocare electronic a diferentialului (EDS). Presiunea din pneuri este supravegheata de sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri (RKA).
O dezvoltare moderna a functiilor cunoscute ale sistemului ESP, este XDS, sistemul de blocare electronica transversala a diferentialului, prezentata de Volkswagen pentru prima data la Golf GTI. Acesta amelioreaza manevrabilitatea la condusul cu viteza mare in curbe si echilibreaza masina spre punctul “neutru”, prin faptul ca XDS previne deraparea rotii descarcate de sarcina, din partea interiora a curbei, intervenind activ in franare si optimizand astfel tractiunea. In acest scop, sistemul de serie al modelului Polo GTI, apeleaza la informatiile furnizate de senzori, precum unghiul volanului, gradul de deviere si numarul de rotatii al rotilor. Efectul: mai multa siguranta si mai multa placere a condusului, pentru ca precizia Polo GTI devine si mai exacta cu ajutorul XDS.
Echiparea GTI: sportiva si legendara
Noul model de varf al gamei Polo poate fi identificat de la prima privire ca fiind un GTI – atat in interior cat si in exterior, prezentand in mod clar insemnele acestui brand unic.
Exterior: in aceasta privinta, cel mai sportiv Polo nu se diferentiaza de marea masa doar prin cele doua dungi decorative rosii ale grilei radiatorului. A adaptat, de la exemplul sau – Golf-ul GTI – structura in forma de fagure a grilei radiatorului, dispunand de un design frontal individualizat. Specifice GTI sunt si pragurile evidentiate si spoilerul spate in culoarea caroseriei. La aceste detalii ale exteriorului se aduga jantele de aliaj usor, deja mentionate, de 17 toli cu design “Denver”, care permit o privire asupra etrierelor de culoare rosie, precum si bara din spate cu aspect “difuzor” în partea de jos. Integrata in partea stanga: teava dubla de esapament cromata a sistemului de evacuare. De asemenea noua: antena de radio, de navigatie si de telefon.
Optional sunt puse la dispozitie si alte doua dotari care, odata cu noul Polo GTI, intra pentru prima data in aceasta gama: trapa panoramica actionabila electric si care este extinsa pana la stalpii B, precum si farurile bi-xenon redesenate. Asa cum a fost mentionat anterior, in farurile duble au fost integrate luminile LED de drum permanent si de pozitie.
Interior: si aici modelul Polo de 180 CP convinge prin ambianta originala GTI. De aceasta se ingrijesc de exemplu, scaunele sport de serie, cu tapiteria clasica cu model tipic in carouri, o mostenire stilata a stramosului GTI din anii ‘70. Culoarea neagra a plafonului, a capitonajului montantilor, a manerelor si a parasolarelor confera un aer sportiv; la fel, si elementele consolei centrale dispun de suprafete negre, lucioase, calitativ superioare. Acestea sunt integrate în contraste de culoare si de material, precum crom matuit la suflante si la ornamentele cromate ale butoanelor rotunde. Executate integral cu acest aspect de crom mat sunt manerele usilor, elemente ale schimbatorului de viteze si ale manetei franei de mana, cadrul in care culiseaza maneta DSG, precum si cele trei spite ale volanului. Cusaturile decorative clare sunt de culoare rosu clasic la schimbatorul de viteze, la maneta franei de mana si la volan.
Dotarea de serie generoasa dovedeste ca sportivitatea si confortul nu se exclud reciproc nici la noul Polo GTI. Suplimentar fata de elementele deja mentionate, aceasta cuprinde pedale cu aspect de aluminiu, actionarea electrica a geamurilor fata (la caroseria in trei usi) si spate (la caroseria in cinci usi), oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite, instalatie de climatizare, inchidere centralizata cu telecomanda, precum si proiectoare de ceata. Volanul de piele este echipat atat in stanga, cat si in dreapta, cu cate un sistem de padele pentru DSG. Desigur ca la toate acestea se adauga si un pachet de siguranta pasiva cu airbag-uri sofer si pasageri, cu airbag-uri laterale de cap si de torace si cu sistem de pretensionare pentru centuri fata, precum si prindere Isofix la bancheta spate pentru scaune de copii dotate corespunzator – astfel acest Volkswagen nu este doar cel mai bun si cel mai economic Polo GTI de cand exista aceasta gama, ci este si cel mai sigur.